Courgetterolletjes met serano ham & roomkaas

Ik had nog een courgette liggen die op moest.. naar mijn idee werd het wel weer eens tijd voor een lekker hapje of tussendoortje.
De Pinterest app werd weer geopend en ik zag courgette – rolletjes, plakjes, sticks en chips voorbij komen.
Ik had ook nog roomkaas liggen dus rolletjes leek me wel wat.
Dit heb ik ervan gemaakt…

Ingrediënten per rolletje:

– 1 plak courgette
– 1 plakje serano of parma ham
– 1 el roomkaas
– beetje zout & peper
– wat eiwit
– wat parmezaanse kaas

Bereidingswijze:

1. Verwarm de oven voor op 200 ° C

2. Maak de courgette schoon en snijd in plakken. Leg de plakken op keukenpapier zo dat ze wat kunnen uitlekken.

3. Pak een plak courgette en leg daar de ham op en smeer een lepel roomkaas uit over de ham. En vouw de ham dan dicht. Breng evt op smaak met zout & peper.

image

4. Rol de courgette op en haal hem door het eiwit en dan door de parmezaanse kaas.

image

5. Herhaal stap 1 tot en met 3 tot dat je het gewenste aantal rolletjes hebt.

6. Leg de rolletjes op bakpapier, en plaats de plaat in het midden van de oven.

image

7. Verwarm de rolletjes ongeveer 10 tot 15 minuten in de oven.

image

Eet smakelijk🍴

Geplaatst met WordPress voor Android

Geef een reactie

