Koolhydraatarme Stromboli 

Het was lunchtijd en ik had nog een bakje (gebakken) bloemkoolrijst over.
Ik dacht hoe zal ik dit is gaan opeten?..niet zo uit het bakje.. Ik wil meerrr😄
Ik had ooit eens stromboli voorbij zien komen. Dat is een soort opgerolde pizza, dus zeker niet koolhydraatarm.
Ik heb nu dus met bloemkoolrijst koolhydraatarme ‘deeg’ gemaakt, belegd met lekkere dingen (lees: wat ik nog in de koelkast had), opgerold en heerlijk gegeten!

Ingrediënten voor 2 personen:

‘Deeg’

– 200 gr bloemkoolrijst (gebaķken)
– 3 eieren
– 2 el kruidenroomkaas
– zout & peper
– oregano

Bereidingswijze:

1. Verwarm de oven voor op 180 °C

2. Kluts in een kom de eieren goed door.

3. Voeg de bloemkoolrijst en kruidenroomkaas toe en meng dit alles goed door elkaar, breng op smaak met zout,peper & oregano.

4. Bekleed de bakplaat met bakpapier en verdeel het mengsel in een rechthoek/vierkant hierop.

5. Verwarm dit ongeveer 15 min, haal de bakplaat uit de oven en laat het even afkoelen.

6. Beleg dan het deeg met je favoriete ingrediënten.

Ik had in huis:
•pesto•tomaatjes•salami•brie•

Daar nog wat basilicum over gestrooid en oprollen maar.

7. Daarna weer in de oven verwarmen voor ongeveer 15 minuten.

Eet smakelijk!

Tips:

• Je kan hem ook natuurlijk ook beleggen met b.v.:
Tomatensaus/puree, mozzarella, ham, ui, champignons, gorgonzola, tonijn enz..

• Eet je het als hoofdgerecht, serveer dan met een lekkere salade

• De rol in reepjes snijden en serveren als hapje.

• verdubbel de ingrediënten en je hebt een bakplaat vol 😁

Geef een reactie

